Nu är det synd om både mig o Laini

Såg nu att jag inte har skrivit på en hel vecka. Hm.. Dåligt tycker jag.

Sist jag skrev så va det synd om Laini för jag trodde att det är tänder på G. Diarré och feber hade lillstackarn. Nu vet jag bättre. Det va inte tänder, det va nån form av magsjuka. Både jag och Sebastian har blivit drabbade. Jag fick en baramåillaejdiarré form med feber och Sebastian åkte på en springapåtoaofta form utan feber. Lillsnyggis hade en gnällochsprutlackerings form med feber. Det har gått åt väldigt mycket kläder på lilltroll, framförallt pyjamser..

Jag o Laini är magsjukefria men tyvärr så är lilla pappa sjuk nu. Han ligger i soffan och klagar. Han har ont i ryggen oxå så det är extra synd om honom.. Haha!! Gnällpelle!! Han ligger o kollar på American pie 2 på Tyska. Jag hör bara ljudet och sitter o fnittrar för mig själv. Det låter som en Tysk porrfilm.. oooh Jaaaa, oooh jaaa!! Jag har tillomed frågat om det är en porrfilm.. O nu tänker ALLA, hur vet du, oskyldiga Erica som bara har haft sex en enda gång (natten då Puppsi blev till) hur en Tysk porrfilm låter.. Ja, det kan man fråga sig. Jag har nog läst det nånstans 🙂

Jag skrev ju att Laini och jag är friska och det stämmer men ändå inte. Lillsnyggis har fortfarande racerbajs (tror att han har gått ner i vikt oxå) och jag har, tack vare min höga IQ, kommit fram till att han reagerar på min bröstmjölk. Han har inte bara ränneskita, han är inte som vanligt. Han är håglös, trött, gnällig, gråtig och tystare än vanligt. I måndags ringde hans läkare o talade om för mig att Laini är mjölkallergiker (precis som vi trodde). Vi har trott att han inte reagerar på om jag äter mjölkprodukter men senaste dagarna har jag fått många tecken på att han reagerar negativt.. Så jag bestämde igår att jag ska go mjölkfri.. Har nu läst på lite mer o insett att jag ska skippa soya och get- o fårost oxå. Hej hopp!! Det blev nu mycket att skippa. Jag ska börja med att skippa ALLT i en månad för att se vad som händer men min underbara men trötta, griniga son..

Vi har fått ett annat dilemma oxå. Nu har sonen fått för sig att det absolut INTE går att äta mat. Tutte, gröt o banan funkar, men mammas hemlagade barnmat ratas. Så jävla dumt… Nu funderar jag på hur jag ska lösa detta på ett bra, pedagogiskt sätt utan att få honom att hata mat för resten av livet (nu fick jag en inre syn, Laini 15 år sitter med sina polare med en öl i ena handen och en banan i andra och en tallrik gröt på bordet).. Jag kan ju inte direkt tvinga honom. Lina sa att jag kan ju börja om med smakpotioner igen.. Mmmm kanske, ska filosofer lite till. Säg gärna till om du har några tips..

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu är det synd om både mig o Laini

  1. Nina skriver:

    Kan bara säga att det kommer snart igen. Ätandet alltså. Ebba har käkat banan som en dåre i ett par dagar för det är det enda som har dugit. Men igår började hon käka mat igen. Så det är bara att hålla ut (Lättare sagt än gjort)

Lämna en kommentar