Veckoschema

Nu är vårschemat igång o jisses va vi har att göra.

I detta hemmet ligger vi inte på latsidan inte. Jag skulle få araben om jag bara va hemma hela dagarna. Fattar inte dom hemmamammorna som klarar av det. Jamenar, hur kul e det att sitta hemma o glo. Klart att man måste vara hemma ibland och varva ner men absolut inte hela tiden.. Såhär ser vårat veckoschema ut:

Måndag: Öppna Förskolan på em

Tisdag: Öppna Förskolan på em

Onsdag: Barnvagnspromenad på fm, Babysim på em/kväll

Torsdag: Babyrytmik på fm

Fredag: Ingenting

Jag gillar att ha 1 aktivitet per dag. Förmiddag eller eftermiddag. På det sättet så kommer vi ut varje dag utan att bli helt utmattade. Hänger självklart med nån polare mellan varven. Nu är jag ju fri på fredagarna så det är bara ringa o boka upp oss 🙂

Va hos läkaren igår med min lilla snyggis. Vi misstänker ju allergi. Troligtvis mjölk. Läkaren gjorde pricktest på snyggis. Han va skitduktig. Han är ioförsig alltid skitduktig. Pricktestet visade ingenting men läkaren sa att pricktest inte ät tillförlitliga på så små barn så dom ville inte nöja sig med resultatet (bra tycker jag). Hon ville att vi skulle hem o prova ny gröt. En gröt baserad på mjölk men inte av samma märke som den han blev allergisk mot. Så jag shoppade Nestle. Han ska äta gröten varje dag till på fredag, då ska läkaren ringa. Vi började testa igår. Han fick en reaktion men inte lika stor som med Sempergröten. Han fick några prickar i nyllet. Samma idag när vi testade. Några prickar.. Får se imorgon.

Nått som är jävligt dumt är att han har blivit askass i magen och jag vet inte om det är för att vi testar, magsjuka eller tänder (osynliga tänder).. Dumt, dumt, dumt!!!!! Jag skulle ju dra parallellen till gröten om han blev kass i magen en stund efter att han har ätit, men så är det inte.. Han äter gröt på kvällen och är halvkass i magen på morgonen och helkass (typ bara vatten) på eftermiddagen. Så har det varit i två dagar. Knepigt!!!

Nån som känner igen reaktionen??????

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Veckoschema

  1. Nina skriver:

    Ebba sket ju 14 bajsblöjor på 2 dagar. Vissa vatten, vissa bara en liten kludd i och sen fast.
    Jag tror det var pga alla tänder som slog ut. Men tydligen ska man ju inte dra paralellen mellan tänder och andra symptom så jag säger inget så har jag inget sagt 🙂

Lämna en kommentar